راهنمای چاپ خودکار تبلیغاتی

همه شرکت‌ها و کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از روش‌های چاپی مختلفی استفاده می‌کنند. ابزارهای که برای تبلیغات از آن‌ها استفاده می‌شود بسیار متنوع و گسترده هستند. با پیشرفتی که در صنعت چاپ رخ‌داده است تقریباً می‌توان روی هر متریالی هر نوع طرح را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن چاپ کرد. هدایایی تبلیغاتی روشی متداول است که بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از آن استفاده می‌کنند. از جمله هدیه‌های تبلیغاتی پرکاربرد می‌توانیم به خودکار، سررسید، تقویم رومیزی، روبان، لیوان و... اشاره کنیم. چاپ روی خودکار یکی از روش‌های تبلیغاتی متداول است که به دلیل استفاده و کاربرد زیاد خودکارها یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود. در این روش روی بدنه خودکارها طرح‌ها و متن‌های تبلیغاتی چاپ می‌شود و به عنوان یک هدیه تبلیغاتی به مشتریان داده می‌شود. چاپ خودکار تبلیغاتی به دلیل مقرون به‌صرفه‌بودن آن بسیار کاربردی است و هر کسب و کار بزرگ و کوچکی می‌تواند از آن برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با چاپ خودکار تبلیغاتی و مزایای آن آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

خودکارهای تبلیغاتی چه ویژگی‌های دارند؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم روش‌های متنوعی برای تبلیغات وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی و مزایا هستند. یکی از ابزار‌های تبلیغاتی مهم و کاربرد چاپ خودکار تبلیغاتی است. خودکارهای تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی در تبلیغ مؤثر کسب و کارها دارند. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها از آن برای تبلیغ استفاده می‌کنند. از آنجایی که خودکار یک وسیله کاربردی و همیشه مهم است همه افراد به آن نیاز خواهند داشت به همین دلیل هیچ‌وقت آن را دور نمی‌اندازند. برخی از روش‌های تبلیغی مانند چاپ پوستر و کارت ویزیت ممکن است به دلیل کاربردی نبودن توسط مشتری دور انداخته شود. در این صورت بخش زیادی از هزینه‌ای که شرکت‌ها برای تبلیغ کرده‌اند تلف می‌شود. اما چاپ خودکارهای تبلیغاتی به دلیل کاربردی که دارند معمولاً دور انداخته نمی‌شوند و توسط مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً خودکارهای که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مرکب یا جوهر: کدام یک برای چاپ مناسب‌تر است؟

جوهر مرغوب

اگر می‌خواهید از چاپ خودکار تبلیغاتی نتیجه مطلوبی دریافت کنید حتماً به جوهر خودکارها توجه کنید. زیرا اگر خودکارها از جوهر مرغوبی برخوردار نباشند افراد از آنها استفاده نمی‌کنند و خیلی زود آن‌ها را دور می‌اندازند. به همین دلیل تأثیر مثبت آن‌ها در تبلیغات از بین می‌رود. به همین دلیل جوهر مرغوب یکی از ویژگی‌های یک خودکار تبلیغاتی مناسب است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

بدنه خودکار

یکی دیگر از قسمت‌های مهم خودکار تبلیغاتی بدنه آن است. خودکارهای که دارای بدنه شفاف هستند برای تبلیغات گزینه مناسبی نیستند. به همین دلیل بهتر است برای چاپ روی آن‌ها از خودکارهای استفاده شود که بدنه آن‌ها رنگی است. رایج‌ترین رنگ خودکارهای تبلیغاتی سفید یا سیاه است. زیرا نوشته‌های چاپ شده روی این رنگ‌ها واضح‌تر دیده می‌شوند. به همین دلیل این خودکارهای برای تبلیغات گزینه مناسب‌تری هستند. لازم به ذکر است که برخی از خودکارها دارای جنس بدنه پلاستیکی و برخی دیگر دارای بدنه فلزی هستند. از بین این دو نوع خودکارهای پلاستیکی از قیمت ارزان‌تری برخوردار هستند و به همین دلیل معمولاً از آنها برای تبلیغات زیاد استفاده می‌شود. با این وجود خودکارهای که بدنه فلزی دارند از زیبایی بیشتر برخوردارند و بیشتر شرکت‌ها و برندهای معروف از آن‌ها برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

خوش دست بودن

خوش دست بودن یکی دیگر از ویژگی‌های یک خودکار تبلیغاتی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولاً افراد از خودکارهای که در هنگام نوشتن دست را اذیت می‌کنند کمتر استفاده می‌کنند. پس اگر می‌خواهید خودکار تبلیغاتی شما همیشه مورد استفاده قرار گیرد و جلوی چشم مشتری باشد باید به این ویژگی خودکار نیز توجه کنید.

زیبایی ظاهری

همان‌طور که می‌دانید امروزه خودکارهای متنوعی با شکل‌های گوناگونی تولید می‌شوند. معمولاً ظاهر زیبای یک خودکار باعث افزایش فروش آن می‌شود. اگر دوست دارید که خود تبلیغاتی شما توسط مشتری‌ها مورد استفاده قرار گیرد سعی کنید یک خودکار با ظاهر زیبا برای تبلیغات خود انتخاب کنید.

 

همه شرکت‌ها و کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از روش‌های چاپی مختلفی استفاده می‌کنند

 

روی خودکارهای تبلیغاتی چه چیزهای چاپ می‌شود؟

خودکارها ابزارهای مهمی برای تبلیغات هستند که روی آنها مطالب تبلیغات چاپ می‌شود. برای اینکه یک خودکار تبلیغاتی بتواند تأثیر مثبتی در پیشرفت کسب و کارها داشته باشد باید اطلاعاتی که روی آن‌ها چاپ می‌شود بادقت زیادی انتخاب شوند. از جمله اطلاعات مهمی که باید روی یک خودکار تبلیغاتی نوشته شود عبارت‌اند از:

لوگو و نام تجاری شرکت

هر شرکت یا کسب‌وکاری دارای یک نام و نشان تجاری است. افرادی که می‌خواهند از چاپ خودکار برای تبلیغات استفاده کنند باید حتماً نام و لوگوی تجاری شرکت یا کسب و کار خود را روی آن چاپ کنند. با این کار زمانی که مشتریان از خودکار استفاده می‌کنند با دیدن مداوم نام و لوگو آن را در ذهن خود ذخیره می‌کنند. به این ترتیب خودکارهای تبلیغاتی می‌توانند باعث معرفی هر چه بیشتر کسب و کارها شوند.

نوشتن اطلاعات شرکت

یکی دیگر از مطالب مهمی که باید روی خودکارها چاپ شوند اطلاعات یک شرکت مانند آدرس، شماره تماس، آدرس شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، سایت و.. است. با این کار مشتریان راحت‌تر می‌توانند در صورت نیاز با شرکت در تماس باشند.

خلاصه‌ای از محصولات و خدمات

روی برخی از خودکارهای تبلیغاتی به صورت خلاصه می‌توان نام محصولات یا خدمات یک شرکت را چاپ کرد. این کار باعث می‌شود که مشتریان در صورت استفاده از خودکار با محصولات و خدمات شرکت بیشتر آشنا شوند.

 

مزایای استفاده از خودکار تبلیغاتی چیست؟

از آنجایی که خودکار یک ابزار کاربردی و مهم است که همه افراد در طول روز از آن استفاده می‌کنند استفاده از آن به عنوان یک ابزار تبلیغات گزینه بسیار مناسبی است. چاپ خودکارهای تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی روی پیشرفت کسب و کارها و افزایش مشتریان آن‌ها دارد. بیشتر شرکت‌های که در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند از چاپ خودکار تبلیغاتی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می‌کنند. خودکارها معمولاً به دلیل کاربردی‌بودن توسط مشتریان نگه‌داری می‌شوند و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را بهترین روش تبلیغ دانست. با چاپ یک خودکار تبلیغاتی شرکت‌ها می‌توانند علاوه بر معرفی برند و محصولات خود باعث جلب‌اعتماد بیشتر مشتریان شوند. از این رو می‌توان گفت چاپ خودکار تبلیغاتی یکی از محبوب‌ترین و بهترین روش‌های تبلیغاتی است که در همه کشورها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: بروشور و کاتالوگ چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

 

انواع خودکار تبلیغاتی کدام‌اند؟

خودکارهای که برای چاپ تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی دارند. به همین دلیل نیز قیمت آنها متفاوت است. افرادی که قصد چاپ خودکار تبلیغاتی دارند باید ابتدا با این خودکارها آشنا شوند. ازجمله خودکارهای مناسب برای چاپ تبلیغات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

خودکار پلاستیکی تبلیغاتی

مناسب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین نوع خودکار برای تبلیغات گسترده است. این نوع خودکارها در شکل‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و چاپ روی آن‌ها به خوبی دیده می‌شود. استفاده از این خودکارها در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار رایج است. به کمک این خودکارهای تبلیغاتی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک می‌توانند محصولات و خدمات خود را معرفی و تبلیغ کنند.

خودکار رومیزی تبلیغاتی

چاپ لوگو و نام تجاری روی خودکارهای رومیزی یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی است که باعث می‌شود که نام و لوگوی یک شرکت برای مدتی طولانی در معرض دید مخاطب باشد. خودکارهای رومیزی یکی از انواع خودکارهای تبلیغاتی مهم هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انواع مختلفی ساخته می‌شوند.

خودکار فلزی تبلیغاتی

خودکارهای فلزی یکی از شیک‌ترین و زیباترین نوع خودکارهای تبلیغاتی هستند که معمولاً چاپ روی آن‌ها با استفاده از لیزر انجام می‌شود. بیشتر برندها و شرکت‌های بزرگ برای تبلیغات از این نوع خودکار استفاده می‌کنند. به دلیل حک‌کردن تبلیغات روی این خودکارها امکان پاک‌شدن چاپ وجود ندارد و مخاطبان همیشه می‌توانند مطالب چاپ شده روی این خودکارها را مشاهده کنند.

خودکار مدیریتی تبلیغاتی

خودکارهای مدیریتی یکی از گران‌ترین و زیباترین نوع خودکارهای تبلیغاتی هستند که تنها به مدیران ارشد یا مهمان‌های خاص داده می‌شود. چاپ روی این خودکارها بادقت بسیار زیادی با لیزر انجام می‌شود و زیبایی خاصی نیز دارند. قیمت این خودکارها از سایر خودکارهای تبلیغاتی بسیار بیشتر است.

روان‌نویس تبلیغاتی

 روان‌نویس‌ها یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای چاپ تبلیغات هستند. شرکت‌ها و کسب و کارها می‌توانند برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در نمایشگاه‌ها یا همایش‌ها از روان‌نویس‌ها برای چاپ تبلیغات استفاده کنند.

 

برای چاپ روی خودکارهای تبلیغاتی از روش‌های چاپی متنوعی استفاده می‌شود.

 

روش‌های چاپ روی خودکارهای تبلیغاتی کدام است؟

برای چاپ روی خودکارهای تبلیغاتی از روش‌های چاپی متنوعی استفاده می‌شود. معمولاً بسته به جنس خودکار روش‌های چاپ نیز متفاوت هستند. لازم به ذکر است که روش چاپ روی خودکار بر هزینه‌های نهایی تأثیر مستقیمی دارد. به همین دلیل باید قبل از چاپ هزینه‌های نهایی چاپ برآورد شوند. از جمله روش‌های چاپی متداول برای چاپ تبلیغات روی خودکار می‌توانیم به چاپ لیزری و چاپ بالشتکی اشاره کنیم. معمولاً برای چاپ روی خودکارهای که بدنه آنها از جنس پلاستیک است از چاپ تامپو یا همان چاپ بالشتکی استفاده می‌شود. برای چاپ تبلیغات روی خودکارهای فلزی نیز از چاپ لیزری استفاده می‌شود که نوشته‌ها و طرح‌ها روی خودکار حک می‌شوند. قیمت چاپ لیزری به دلیل مزایای خوبی که دارد بیشتر از چاپ تامپو است. لازم به ذکر است که طرح‌های چاپ شده در روش لیزری زیبایی خاصی دارند و به همین دلیل معمولاً از این روش برای کارهای خاص استفاده می‌شود.

 

سخن پایانی

 به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که چاپ خودکارهای تبلیغاتی یکی از روش‌ها متداول برای تبلیغ کسب‌وکارها است. به دلیل کاربردی‌بودن خودکارها مشتریان و مخاطبان آنها را برای مدت‌های طولانی نگه می‌دارند به همین دلیل استفاده از این ابزار در تبلیغات بسیار کاربردی است. ما در این مقاله مطالب مهمی را درمورد چاپ خودکار تبلیغاتی بیان کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

1401/11/9 - 13:51:27

475

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "راهنمای چاپ خودکار تبلیغاتی " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید