چاپ فلکسی چیست؟

بدون شک همه ما در خیابان‌ها و مغازه‌ها با تابلوهای نورانی مواجه شده‌ایم، این تابلوها داخل جعبه‌های قرار دارند که پشت آن‌ها یک منبع نور وجود دارد. برای ساخت چنین تابلوهای از چاپ فلکسی استفاده می‌شود. فلکس متریالی از جنس پی وی سی است و چاپ فلکسی، به چاپی گفته می‌شود که برای چاپ برای بر روی چنین متریال های استفاده می‌شود. تابلوهای فلکس دارای چارچوبی از جنس فلز هستند و به همین دلیل مقاومت آن‌ها در برابر شرایط بیرونی بسیار بالا است. از این تابلوها بیشتر در فضاهای باز استفاده می‌شود و در شب‌ها که فضای بیرون تاریک است، منبع نور آن‌ها را روشن می‌کنند. فلکس می‌تواند نور را از خود عبور دهد و همین باعث می‌شود که این تابلوها از زیبایی خاصی برخورد دار باشند و از آن‌ها برای تبلیغات استفاده شود. چاپ فلکسی از مزایای بسیار خوبی بر خوردار است و به همین دلیل افراد زیادی از آن برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با چاپ فلکسی و کاربردهای آن در بازاریابی و تبلیغات آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

آیا چاپ فلکسی با چاپ بنر متفاوت است؟

تفاوت‌های بسیار زیادی بین چاپ فلکسی و چاپ بنر وجود دارد. همه ما با بنرها آشنایی داریم و روزانه در خیابان‌ها یا سایر مکان‌ها بارها آن‌ها را دیده‌ایم و از روی آن‌ها اطلاعاتی را خوانده‌ایم. بنرها بدون هیچ گونه جعبه و قالبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تابلوهای فلکسی بدون جعبه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و حتماً باید آن را درون جعبه‌های مخصوص نصب کرد. تابلو فلکسی نسبت به بنر از مقاومت بالایی برخوردار است و برای مدت طولانی‌تری می‌توان از آن استفاده کرد. در حالی که بنرها با توجه به جنس و کیفیت پارچه یا کاغذ مورد استفاده از طول عمر کمتری برخوردار هستند. از لحاظ شکل ظاهری نیز تابلوهای فلکسی از زیبایی و جذابیت بیشتری برخورد دار هستند و توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کنند. قیمت تابلوهای فلکسی به مراتب بیشتر از بنرها است. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده که بین تابلو فلکس و بنر دیده می‌شود این است، که بنر نور را از خود عبور نمی‌دهد در حالی فلکس نور را از خود عبور می‌دهد و به همین دلیل در داخل تابلو آن‌ها از منبع نور استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از چاپ فلکسی چیست؟

چاپ فلکس یکی از چاپ های پر کاربرد است، که از آن برای تبلیغات، اطلاع رسانی و.. استفاده می‌شود. افراد زیادی از این نوع چاپ برای مقاصد مختلف استفاده می‌کنند. از جمله مزایای خوب چاپ فلکسی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • مناسب برای محیط‌های بیرونی و داخلی
  • دوام و استحکام زیاد در برابر عوامل بیرونی مانند باد، باران و..
  • امکان نورپردازی متنوع برای زیبایی بیشتر و جذب مخاطبان بیشتر
  • زیبایی و جذابیت بالا و افزایش جذب مشتریان بیشتر
  • چاپ فلکسی از کیفیت و وضوح بسیار بالایی برخوردار است
  • این تابلوها با وجود نور پردازی مصرف انرژی پایینی دارند
  • تابلوهای فلکسی امکان تعویض رویه دارند و از یک جعبه می توان برای چندین طرح استفاده کرد.
  • تابلوهای فلکسی در برابر پارگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند
  • از فاصله های خیلی دور نیز قابل رویت هستند
  • در اندازه و مقیاس بسیار متنوعی چاپ می‌شوند
  • جوهر به کار رفته در این چاپ در برابر آب و هوا بسیار مقاوم است و کیفیت خود را از دست نمی‌دهد
  • وزن این تابلوها بسیار کم است و به راحتی می‌توان آن ها را حمل کرد


فلکس متریالی از جنس پی وی سی است و چاپ فلکسی، به چاپی گفته می‌شود که برای چاپ برای بر روی چنین متریال های استفاده می‌شود.

 

کاربرد چاپ فلکسی چیست؟

تابلوهای فلکسی به دلیل زیبایی و جذابیت بالایی که دارند کاربرد بسیار زیادی در تبلیغات و بازاریابی دارند. بسیاری از کسب و کارها از این تابلوها برای معرفی محصولات، خدمات، معرفی برند و.. استفاده می‌کنند. علاوه بر این موارد از این تابلوها استفاده‌های بسیار بیشتری می‌شود. از جمله کاربردهای چاپ فلکسی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • از این تابلوها در شب‌ها و مکان‌های تاریک استفاده می‌شود زیرا به دلیل نورپردازی که دارد شب‌ها زیباتر دیده می‌شود.
  • بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از تابلو فلکسی برای سر در مغازه خود استفاده می‌کنند.
  • در نمایشگاه‌ها، بیلبورد‌ها، در خیابان‌ها و.. از تابلوهای فلکسی برای تبلیغات استفاده می‌شود.
  • بسیاری از کسب و کارها مانند صاحبان برند، شرکت‌ها، کارخانجات و.. از چاپ فلکسی برای معرفی محصولات خود به مشتریان استفاده می‌کنند و از این طریق فروش خود را افزایش می‌دهند.
  • با چاپ فلکسی می‌توان تابلو عکس‌های زیبا برای داخل خانه یا محیط کار ایجاد کرد.
  • استفاده از تابلو فلکس در مجالس، کنفرانس‌ها، سمینارها و.. برای اطلاع رسانی یا تبلیغات بیشتر

 

نکات مهم در طراحی تابلو فلکسی که باید به توجه کنید

چاپ فلکسی به دلیل ویژگی و مزایای خوبی که دارد مورد پسند بسیار از افراد قرار گرفته است. این چاپ از زیبایی و جذابیت ظاهری بسیار زیادی برخوردار است. برای اینکه بتوانید یک تابلوی زیبا با کیفیت و وضوح عالی داشته باشید باید به نکات مهمی در طراحی و چاپ آن توجه کنید. برای چاپ تابلو فلکسی ابتدا باید اندازه آن را تعیین کنید. بعد از تعیین کردن اندازه آن برای کیفیت و وضوح رنگ‌ها باید رزولوشن آن را حداقل 100dpi و حداکثر 300 dpi در نظر بگیرید. این رزولوشن برای چاپ بسیار مناسب است و کیفیت و وضوح خوبی به رنگ‌ها می‌بخشد.

 اگر قصد دارید که فایل مورد نظر خود را به چاپ خانه بفرستید باید آن را با فرمت jpg ارسال کنید. این فرمت برای چاپ فلکسی بسیار مناسب و متداول است. یکی دیگر از نکاتی که در طراحی تابلوهای فلکسی باید به آن توجه کنید انتخاب رنگ مناسب است. رنگ‌ها تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی و نتیجه نهایی دارند. هرکدام از رنگ‌ها معنی و پیغام خاصی به همراه دارند. به همین دلیل اگر بتوانید از آن‌ها به خوبی استفاده کنید می‌توانید تأثیر طرح و تابلو را افزایش دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. برای این کار خوب است که اطلاعات خود را در مورد رنگ‌ها افزایش دهید. با این کار می‌توانید رنگ‌های مناسبی را برای طراحی تابلو خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه چاپ روی پلاستیک را پاک کنیم؟

نکات مهم قبل از چاپ فلکسی

قبل از اینکه اقدام به چاپ تابلو خود کنید خوب است، که به نکات مهمی که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد توجه داشته باشید. با اینکار می‌توانید از اشتباهات رایج در چاپ خودداری کنید و نتیجه کار شما با کیفیت و زیبا باشد. نکات مهمی که قبل از چاپ فلکسی باید به آن‌ها توجه کنید عبارت‌اند از:

  • اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک گرافیست ماهر است. زیرا طرح تابلو شما مهم‌ترین جز تابلو است و باید در طراحی آن دقت کافی را داشته باشید.
  •  اگر قصد دارید تا بر روی تابلو خود نوشته‌ای بنویسید باید به خوانایی و زیبایی نوشته دقت کنید.
  • جنس رویه تابلو فلکسی بر کیفیت و وضوح آن تأثیر بسیار زیادی دارد. سعی کنید از مواد با کیفیت استفاده کنید تا تابلو شما با کیفیت بالایی چاپ شود.
  •  سعی کنید از چاپخانه‌های معتبر برای چاپ فلکسی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که خروجی کار شما با کیفیت باشد.
  •  اندازه تابلو را به گونه‌ای انتخاب کنید که محتوای چاپ شده بر آن از خوانایی و دیده خوبی بر خوردار باشد و مخاطب بتواند در نگاه اول پیام آن را دریافت کند.
  • از رنگ‌های مناسب و با کیفیت برای چاپ تابلو خود استفاده کنید تا برای مدتی طولانی بتوانید از آن استفاده کنید و افت کیفیت نداشته باشد.
  •  از نوشته و متن‌های طولانی در بنر خودداری کنید زیرا افراد کمی وقت خود را برای خواندن آن‌ها صرف می‌کنند. اینکار باعث می‌شود مه تابلو شما تأثیرگذاری خود را از دست بدهد.
  •  از طرح‌های ساده و زیبا برای تابلو خود استفاده کنید تا باعث سردرگمی مخاطبان شما نشود.
  •  توجه داشته باشید که برای تابلو فلکسی دو جنس فیس و تک فریم بهترین گزینه هستند. این دو جنس هم کیفیت بسیار خوبی دارند دارند و هم مقرون به صرفه‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: برای چاپ نقشه های معماری یا مهندسی از کدام دستگاه استفاده می شود؟

سخن پایانی

به طور کلی چاپ فلکسی، یکی از محبوب‌ترین چاپ‌ها برای تبلیغات و بازاریابی است. صاحبان کسب و کار از این چاپ برای معرفی محصول، برند، اطلاع رسانی و.. استفاده می‌کنند. به دلیل ویژگی‌های ظاهری این چاپ زیبایی و جذابیت خاصی در بین افراد دارد و می‌تواند تأثیر زیادی بر مخاطبان خود بگذارد. این چاپ مناسب برای محیط‌های بیرونی و داخلی است. در این مقاله ما همه نکات مهم در خصوص چاپ فلکسی را بررسی کردیم. مزایا و کاربردهای این چاپ را بیان کردیم و هر آنچه که باید در مورد این چاپ بدانید را در اختیار شما قرار دادیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات سانترال چاپ به اشتراک بگذارید.

1401/8/10 - 16:30:20

896

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چاپ فلکسی چیست؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید