4 ویژگی مهم طراحی و چاپ لوگو روی لیبل

لوگو یا نشان تجاری به یک طرح گرافیکی گفته می‌شود که هویت یک شرکت یا برند را نشان می‌دهد. داشتن یک لوگوی زیبا و تأثیر گذار در دنیای امروز امری لازم و ضروری است. شرکت‌ها یا برندهای که از لوگو استفاده نمی‌کنند از اعتبار کمتری در بازار برخوردار هستند. از طرفی داشتن یک نشان تجاری برای متمایز کردن محصولات یک شرکت از سایر محصولات مشابه امری لازم و ضروری است. امروزه بیشتر شرکت‌های تولیدی از چاپ لوگو روی لیبل برای معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند. آنها با این کار باعث می‌شوند مشتریان راحت‌تر بتوانند محصولات آنها را تشخیص دهند. از طرفی با چاپ لوگو روی برچسب محصولات اعتبار آنها در نظر مشتریان بیشتر شده و این امر باعث افزایش فروش محصولات نیز می‌شود. در واقع با دیدن یک لوگو یا علامت تجاری روی محصولات افراد به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که کیفیت محصول موردنظرشان در چه حد است. با توجه به تأثیری که لوگوها دارند طراحی و چاپ آن‌ها روی لیبل‌ها بسیار کاربردی و تأثیر گذار خواهد. افرادی که قد دارند نشان تجاری برند یا شرکت خود را روی لیبل‌ها چاپ کند باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با 4 ویژگی مهم طراحی و چاپ لوگو روی لیبل آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تفاوت چاپ پلات لمینت و اکوسالونت چیست؟

 

مزایای چاپ لوگو روی لیبل محصولات

لیبل یا برچسب یکی از محصولات چاپی پرکاربرد و پر مصرف است که برای معرفی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیبل‌ها از لحاظ جنس، شکل، اندازه، طراحی و.. باهم متفاوت هستند. معمولاً روی لیبل‌های مختلف اطلاعاتی در مورد محصول به همراه لوگوی شرکت تولیدکننده چاپ می‌شود. چاپ لوگو روی لیبل‌ها مزایای بسیار زیادی برای شرکت‌ها و برندها به همراه دارد. به همین دلیل افرادی که قصد دارند که روی لیبل محصولات خود لوگو چاپ‌کننده باید از یک لوگوی مناسب و تأثیر گذار استفاده کنند. از جمله مزایای چاپ لوگو روی لیبل محصولات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

افزایش فروش محصولات

چاپ لوگو روی لیبل محصولات باعث افزایش اعتبار آنها می‌شود. به‌طوری‌که افراد به راحتی می‌توانند با دیدن لوگوی شرکت تولیدکننده کیفیت محصول مورد نظر خود را حدس بزنند. به همین دلیل چاپ لوگو باعث افزایش اعتماد مشتریان به محصولات و در نتیجه افزایش فروش آنها می‌شود. محصولاتی که روی لیبل آنها اطلاعات مشخصی از محصول و شرکت تولیدکننده چاپ نشده است کمتر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند. به همین دلیل چاپ یک لوگوی زیبا و تأثیر گذار روی برچسب محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است.

متمایز کردن محصولات

یکی دیگر از مزایای چاپ لوگو روی لیبل محصولات متمایز کردن آنها از سایر محصولات موجود در بازار است. افراد با دیدن لوگو و نام تجاری شرکت تولیدکننده روی برچسب محصولات به راحتی می‌توانند بفهمند که محصول برای کدام شرکت است. از طرفی مشتریان با دیدن مداوم لوگوی شرکت مربوطه روی لیبل‌ها با آن بیشتر آشنا می‌شوند. همه ما با دیدن لوگوی کوکاکولا یاد شرکت آن می‌افتیم و می‌دانیم که مزه و کیفیت نوشابه‌های نسبت به سایر محصولات مشابه چقدر بهتر است.

برندسازی

شرکت‌های تولیدکننده می‌توانند برای برندسازی و معرفی خود به مشتریان از چاپ لوگو روی لیبل محصولات استفاده کنند. آنها با این کار می‌توانند با صرف هزینه کمی بهترین تأثیر را روی ذهن مشتریان بگذارند. در واقع دیدن مداوم لوگو روی لیبل محصولات باعث می‌شود که مشتریان نام شرکت را راحت‌تر به یادآورند. همه ما با دیدن لوگوی به شکل سیب یاد شرکت برند و معروف اپل می‌افتیم که محصولات آن در دنیا حرف اول را می‌زنند.

 

شرکت‌های تولیدکننده می‌توانند برای برندسازی و معرفی خود به مشتریان از چاپ لوگو روی لیبل محصولات استفاده کنند

 

لوگوی چاپ شده روی لیبل محصولات باید چه ویژگی داشته باشد

طراحی لوگو یک کار خلاقانه است که به تفکر زیادی نیاز دارد. افرادی که می‌خواهند برای شرکت یا برند خود یک لوگوی زیبا و با کیفیت طراحی کنند باید به سراغ گرافیست‌های حرفه‌ای بروند. با این کار آنها می‌توانند از تأثیر خوب لوگوی خود بهره‌مند شوند. به طوری کلی یک لوگوی تأثیر گذار و مناسب برای چاپ روی لیبل محصولات باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاصی باشد. در غیر این صورت تأثیر گذاری خود را از دست می‌دهد. از جمله ویژگی‌های یک لوگوی خوب و تأثیر گذار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

ساده‌بودن لوگو

اولین و مهم‌ترین ویژگی که یک لوگوی تأثیر گذار دارد سادگی است. اگر به لوگوی شرکت‌ها و برندهای معروف توجه داشته باشید متوجه خواهید شده که در همه آنها آیتم سادگی بسیار جلب توجه می‌کند. لوگوهای ساده راحت‌تر در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند به همین دلیل تأثیر گذاری آنها بیشتر است. لوگوهای پیچیده و شلوغ تأثیر گذاری چندانی ندارند و برای مخاطبان جذاب نیست. در واقع این سادگی در کنار خلاقیت است که می‌تواند به یک لوگو جذابیت ببخشد. به عبارتی دیگر می‌توانیم بگوییم که سادگی در طراحی لوگو روی لیبل محصول، سبب تقویت میزان برقراری ارتباط مخاطبان با آن محصول می‌شود.

طراحی لوگو متناسب با محصول

هر لوگوی بیانگر هویت شرکت و برند تولیدکننده است. در طراحی لوگو باید به این نکته توجه شود که لوگو باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مخاطبان با دیدن آن متوجه نوع محصول و کیفیت ان شوند. طراحی چنین لوگوی نیاز به تفکر و خلاقیت بالایی دارد. لوگوهای که بتوانند آیتم سادگی را در کنار متناسب بودن با محصول داشته باشند تأثیر بسیار خوبی روی پیشرفت شرکت یا برند مربوطه خواهند داشت.

 

لوگو باید با طرح لیبل سازگاری داشته باشد

اگر شما قصد دارید که برای چاپ روی لیبل لوگو طراحی کنید باید به این نکته به خوبی توجه کنید که لوگوی شما متناسب با طرح و رنگ لیبل مورد استفاده باشد. لیبل‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند به همین دلیل نیاز است که لوگوها را با اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف روی آنها چاپ کنید. تناسب بین شکل لیبل و لوگو تأثیر گذاری آنها را دوچندان می‌کند. استفاده از برچسب محصولات امروزه یکی از استراتژی‌های مهم در برندسازی است به همین دلیل توجه به نکات ریز در مورد ان بسیار حائز اهمیت است.

چاپ لوگو

بعد از این طراحی لیبل‌ها به اتمام رسید نوبت چاپ آنها روی بروشور، کارت ویزیت، کاتالوگ و... است. نحوه چاپ لوگو تأثیر بسیار زیادی روی کیفیت و وضوح آن دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که افراد برای چاپ لوگو از روش‌های مناسبی استفاده کنند. کیفیت و وضوح خروجی چاپ لیبل‌ها تأثیر زیادی روی جلب توجه مشتریان دارد. استفاده از روش چاپ دیجیتال برای چاپ با کیفیت لیبل‌ها گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود.

 

نحوه طراحی لیبل محصولات

همان اندازه که طراحی و چاپ لو روی فروش محصولات تأثیر می‌گذارد و مهم است طراحی و چاپ لیبل نیز تأثیر گذار و مهم است. به همین دلیل افرادی که طراحی لیبل محصولات را انجام می‌دهند باید به نکات مهمی در خصوص آن توجه داشته باشند. لیبل‌ها زیبا و جذاب توجه مشتریان را بیشتر به خود جلب می‌کنند. به همین دلیل برندها و شرکت‌های معتبر توجه زیادی بره طراحی و چاپ لیبل محصولات خود دارند و آن را با وسواس زیادی انجام می‌دهند. برای داشتن یک لیبل مناسب باید به نکات زیر توجه شود.

نوشته‌های روی لیبل

روی لیبل محصولات مشخصات مهم محصولات به صورت خلاصه و تأثیر گذار نوشته می‌شود. برای داشتن یک لیبل مناسب و تأثیر گذار باید از نوشته‌های اضافی روی آن پرهیز شود. نوشته‌ها می‌توانند به مشتریان کمک کنند که اطلاعات خوبی از محصول کسب کنند. مشخصات نوشته شده روی لیبل محصولات بستگی به نوع محصولات دارد. به‌عنوان‌مثال روی لیبل محصولات خوراکی باید مواردی مانند تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات، نحوه مصرف، جدول ارزش غذایی، نام شرکت تولید کنند، آدرس شرکت تولید کنند، شماره تماس و.. نوشته شود.

رنگ لیبل

رنگ‌ها از لحاظ بصری یکی از تأثیرگذارترین آیتم‌ها هستند که می‌توانند روی جلب توجه مشتریان تأثیر زیادی داشته باشند. استفاده از رنگ‌های زیبا و خاص باعث می‌شود که مشتریان به طور ناخودآگاه به سمت محصول و خرید ان سوق پیدا کنند. برای استفاده درست و به جا از رنگ‌ها باید طراح گرافیست با روانشناسی و تئوری رنگ‌ ها آشنایی کامل داشته باشد. استفاده از رنگ‌ها سازمانی نیز تأثیر گذاری زیادی روی برندسازی و معرفی محصولات یک شرکت دارد.

شکل و اندازه لیبل

لیبل‌ها را در طرح‌ها و شکل‌ های مختلفی طراحی و تولید می‌کنند. استفاده از یک لیبل با طرح خلاقانه در کنار چاپ لوگو روی آن می‌تواند در بازاریابی محصول بسیار کمک کننده باشد. لیبل‌ها به دو صورت سنتی و سفارشی طراحی و چاپ می‌شوند. برای طراحی شکل آنها باید به نوع محصول توجه شود.

تایپوگرافی

توجه به فونت نوشته‌های روی لیبل بسیار مهم است. نوشته‌های روی لیبل‌ها باید با فونت‌های خوانا و با رنگ‌های مناسب چاپ شوند. در غیر این صورت مشتریان رد خواندن آنها دچار مشکل می‌شوند و این موضوع روی تأثیر گذاری لیبل‌ها اثر می‌گذارد.

 

 

لوگوهای چاپ شده بر روی لیبل‌های سفارشی

اگر قصد دارید برای چاپ روی لیبل‌های سفارشی لوگو طراحی کنید از به کاربرد افکت روی لوگو خودداری کنید؛ زیرا استفاده از افکت روی لوگوها از سادگی و تأثیر گذاری آنها کم می‌کند. لوگوهای شلوغ باعث کاهش فضای موجود شده و در نتیجه مانع چاپ حرفه‌ای آنها روی لیبل‌ها می‌شود. همچنین استفاده از فونت‌ها نامناسب و بد برای نوشته‌های روی لوگو از تأثیر گذاری آن کم می‌کند. به همین دلیل برای طراحی حرفه‌ای لوگو شما نیاز دارید که از فونت زیبا و متناسب با لوگو استفاده کنید که در کنار زیبایی خوانایی خوبی هم داشته باشد. لیبل‌های سفارشی را می‌توان شخصی سازی کرد، شخصی سازی لیبل و لوگو این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن لوگو خودتان را به نمایش بگذارید.

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که چاپ لوگو روی لیبل محصولات مزایای زیادی به همراه دارد. به همین دلیل امروزه شاهد این هستیم که بیشتر شرکت‌ها و برندهای معروف از چاپ لوگو روی لیبل‌ها برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنند. لیبل‌ها یکی از استراتژی‌های مهم برای برندسازی هستند و برای طراحی و چاپ آنها باید از ایده‌های خلاقانه استفاده شود. لیبل‌های زیبا و تأثیر گذار می‌تواند باعث فروش بیشتر محصولات شود. در این مقاله شما را با ویژگی‌ های مهم یک لوگو که روی لیبل‌ها چاپ می‌شود آشنا کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما در اسرع وقت به تمامی سؤالات یا نظرات شما پاسخ خواهیم داد.

1402/3/9 - 8:1:40

329

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "4 ویژگی مهم طراحی و چاپ لوگو روی لیبل " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید