نحوه طراحی پاکت نامه همراه با ایده های خلاقانه

زمانی که نام پاکت نامه به گوش شما می خورد شاید در لحظه اول به این فکر کنید که در دنیای مدرن امروزه استفاده از پاکت نامه مانند قدیم رواج ندارد و امری بیهوده و بی فایده از نظر بازاریابی است. یا تصور کنید که اگر از پاکت نامه استفاده کنید دیگران شرکت یا کسب و کار شما را قدیمی، سنتی و خارج از عرف بدانند اما این افکار کاملا اشتباه است.

پاکت نامه در اموری مورد استفاده قرار میگیرد که برای جلب نظر مخاطبین، مشتریان و همکاران شما بسیار تاثیر گذار است. می توانید نامه های رسمی خود را در داخل پاکت مخصوص خود قرار دهید تا هم به اعتبار آن بیفزاید و هم ظاهری جذاب برای برند شما ایجاد کند.

به همین دلیل باید طراحی پاکت نامه شما بسیار خاص، جذاب و تاثیر گذار باشد به گونه ای که دریافت کننده آن با نگاه اول به مشاهده و خواندن نامه یا هر فایل دیگر داخل آن علاقه مند شود.

10 ایده خلاقانه در طراحی پاکت نامه

فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید پاکت منحصر به فردی برای برند خود طراحی کنید در این مقاله با استفاده از طراحی های خاص و خلاقانه شما را برای طراحی پاکت نامه راهنمایی خواهیم کرد. برای الگو یا ایده گرفتن و برای از قوانین طراحی پاکت های نامه ما را تا پایان همراهی کنید.

1- طراحی مختصر و مفید

همیشه لازم نیست تا طرح شما بسیار شلوغ باشد یا کل فضای موجود در پاکت را اشغال کند. در اکثر اوقات طرح های مختصر و مفید زیبایی بیشتری دارند. فقط کافیست تا اطلاعات مهم و ضروری شامل لوگو، نام برند و شماره ثبت یا هر اطلاعات دیگری که به نظر شما با اهمیت است را در آن درج کنید. استفاده از 2 یا 3 رنگ و 1 یا 2 فونت هم کافی است.

این طراحی فقط قسمتی از پاکت نامه شما را اشغال خواهد کرد اما اگر به زیبایی طراحی شود می تواند تاثیر گذاری لازم را داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع پاکت

 

2- هماهنگی با دیگر اقسام ست اداری

قبل از اینکه شروع به طراحی کنید در نظر داشته باشید که آیا برای شرکت شما ست اداری تهیه شده است؟ اقسام ست اداری شامل پاکت های بزرگ، سربرگ و... است. اگر این لوازم وجود دارند پس طراحی پاکت شما هم باید متناسب با آنها انجام شود. این مورد هم به معرفی شما به دیگران تاثیر دارد و هم زیبایی و هماهنگی در آن رعایت می شود. ست اداری به گونه ای امضاء شرکت شماست و در نگاه اول به چشم مخاطب می آید پس بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

3- انتقال ارزش های کسب و کار به مخاطبین

بهتر است در طراحی پاکت نامه ارزش خاص کسب و کار خود را درج کنید تا کاملا دیده شده و در جذب نظر مخاطب شما تاثیر بگذارد. زمانی که برای اولین بار نامه ای برای یک شرکت ارسال می کنید اگر از لوگو یا وکتور مرتبط با کسب و کار خود استفاده کرده باشید، با یک نگاه مخاطب در خواهد یافت که زمینه فعالیت شما چیست؟ مثلا برای کارهای پزشکی از لوگو های دارای نشان مار استفاده می شود. یا مثلا از گوشی های پزشکی یا لوگوی مخصوص تخصص آن پزشک مانند مغز، قلب و ... استفاده کنید.

4- استفاده از رنگ متناسب و تاثیر گذار

استفاده از رنگ برای تاثیر گذاری بیشتر و افزایش جذابیت طراحی بسیار مهم است. اما بهتر است که این رنگ در جهت متناسب و مربوط استفاده شود. مثلا برای پاکت های پزشکی از رنگ های آبی و رنگ های مکمل آن و برای شرکت های کشاورزی از رنگ های خانواده سبز استفاده شود.

علاوه برا تناسبات شغلی می توانید طبق روانشناسی رنگ ها از رنگ مناسب برای تاثیر گذاری بر مخاطبین استفاده کنید. برای مثال از رنگ آبی برای ارتباط، صمیمیت و آرامش، از رنگ سبز برای تجدید سلامتی، از رنگ زرد برای پاکی و از رنگ قرمز برای شور و شوق و عشق استفاده می شود.

5- استفاده از تصاویر جذاب و چشم نواز

اگر شما از آن دسته طراحان هستید که علاقه مند به طرح های ساده ندارید و می خواهید در طراحی خود از تصاویر، وکتور ها و ... استفاده کنید به گونه ای از اکثر فضای موجود استفاده شود، بهتر است که این تصاویر مربوط به آن کسب و کار باشد یا بتوان به خوبی آن را معرفی نماید.

برای مثال در پاکت های نامه عروسی می توان از تصویر محراب ازدواج، گل های عروس و یا وکتور های عروس و داماد استفاده کرد تا به خوبی موضوع آن برای دریافت کننده مشخص باشد.

6- درج لوگو در قسمتی تاثیر گذار

سعی کنید در طراحی لوگو در محلی قرار بگیرد که به خوبی در معرض دید باشد. به گونه ای که مخاطب ناخود اگاه به دیدن آن جذب شود. مثلا قرار گرفتن آن در کنار یا روی درب باعث می شود که دریافت کننده در هنگام باز کردن پاکت ناخوداگاه به آن توجه کند.

محل درج لوگو می تواند به صورت ترکیبی بر روی بدنه و درب باشد تا در هنگام باز و بسته شدن تکمیل شده و ظاهری زیبا به پاکت ببخشد. یا به صورت نصفه بر پاکت درج شود این بستگی به تخیل و خلاقیت شما دارد.

7- استفاده از پس زمینه غیر معمول یا انتزاعی

اگر طرح خاص، تصویر مرتبط و یا مورد خاصی برای درج بر روی پاکت نامه ندارید، و از سمت دیگر نمی خواهید که پاکت شما بدون رنگ و ساده به نظر بیاید، بهترین راه استفاده از پس زمینه های انتزاعی و هنری است. این تصاویر پس زمینه انواع مختلفی دارند. می توان از آنها در زمینه های مختلف استفاده کرد. علاوه بر خاص بودن، زیبایی خاصی به پاکت شما خواهید بخشید که مطمئناً مخاطبین را هم جذب خواهد کرد. نحوه استفاده و بازی با پس زمینه کاملا به توانایی طراح بستگی دارد.

8- استفاده از طرح های خط دار

گاهی فقط با تعداد خط مورب می توان طراحی خود را برجسته کرده و به زیبایی آن افزود. درج خطوط مورب باعث می شود هم طراحی ساده نباشد و هم به سبکی خاص به معرفی برند خود بپردازید.

9- درج پیام شخصی بر روی پاکت نامه

یکی از موارد بسیار جالب و خاص برای شخصی سازی پاکت نامه شما درج یک پیام شخصی بر روی آن است. این پیام شخصی می تواند شعار تبلیغاتی برند شما باشد یا پیغامی برای تشکر و همراهی مخاطبین و یا تبریک یک موقعیت یا مناسبت خاص باشد.

صحبت کردن با مخاطبین برای درگیر کردن آنها بسیار مهم و تاثیر گذار است.

10- استفاده از ابعاد یا جنس خاص

مورد دیگری که برای خاص و منحصر به فرد بودن طراحی خود می توانید انجام دهید این است که شکل یا ابعاد خاصی به پاکت نامه خود ببخشید. اینکه ظاهر و اندازه پاکت نامه شما با دیگر مدل های موجود در بازار متفاوت باشد هم در تاثیر گذاری و توجه مخاطبین بسیار تاثیر گذار است. حتی در هنگام چاپ هم می توان جنس کاغذ خاصی برای چاپ آن انتخاب نموده تا بر منحصر به فرد بودن آن بیفزایید. مثلا شغل های مختلف می توانند پاکت نامه خود را به صورت اختصاصی به شکل یکی از ابزار کار خود طراحی نمایند.

بعد از طراحی نوبت به چاپ پاکت نامه است تا زحمات شما در مرحله طراحی حفظ شود. این اطمینان را به شما خواهیم داد که در سانترال چاپ با بالا ترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین حالت ممکن پاکت نامه مورد نظر شما را چاپ کرده و در اسرع وقت به شما تحویل خواهیم داد. حتی اگر ایده خاص و یا طرح آماده ای برای چاپ پاکت خود ندارید کافیست که با ما تماس بگیرید. طراحان خلاق ما آماده طراحی پاکت نامه با طرح مورد نظر شما هستند و شما را در دستیابی به طرح مورد نظر راهنمایی خواهند کرد.

1401/1/28 - 17:18:21

1664

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "نحوه طراحی پاکت نامه همراه با ایده های خلاقانه " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید