بازاریابی آفلاین چیست؟ و معرفی ابزارهای آن

در دنیای امروزه ما، بازاریابی و تبلیغات نقش بسیار مهمی در رونق کسب‌وکار پیداکرده‌اند، بازاریابی به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه اینترنت بر زندگی‌های امروزه تاثیر زیادی دارد، اما این دلیلی برای برتری بازاریابی آنلاین نسبت به آفلاین نخواهد بود. خیلی از بازاریابی و تبلیغات موفق از طریق آفلاین و رسانه‌های فیزیکی انجام می‌شود. در تبلیغات چه به‌صورت آنلاین یا آفلاین هدف رونق کسب‌وکار، جذب مشتری و سودآوری بیشتر است. در این مقاله سعی داریم شما را با بازاریابی آفلاین و ابزارهای آن آشنا کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی آفلاین به چه معناست؟


این نوع بازاریابی که به آفلاین مارکتینگ نیز شناخته‌ می‌شود، یکی از روش‌های تبلیغات برای مشاغل و فروش بیشتر کالا است. در بازاریابی به این روش اینترنت و فضای مجازی هیچ کاربردی ندارد. این روش بازاریابی اغلب موردتوجه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و برندهای معتبر دنیا برای حفظ موقعیت خود در عرصه رقابت‌ قرار می‌گیرد. دو مزیت بزرگ برای استفاده از روش بازاریابی آفلاین نسبت به آنلاین وجود دارد. یکی از آن‌ها امکان بهره بردن از شیوه‌ها و استراتژی‌های مختلف است و دیگری درروش آفلاین اغلب واسطه‌ای بین فروشنده و خریدار قرار نخواهد گرفت.

انواع بازاریابی آفلاین

بازاریابی به روش آفلاین از تنوع زیادی برخوردار است که هر شخصی با توجه به میزان هزینه خود یکی از روش‌های آن را انتخاب می‌کند. در ادامه چند روش آن را به‌صورت خلاصه برای شما بیان خواهیم کرد.

  • بازاریابی چریکی
  • بازاریابی به کمک برنامه وفاداری
  • تخفیف قیمت
  • تبلیغات بیلبورد
  • فرصت‌های مشارکت
  • کارت‌های شخصی
  • رسانه‌های اجتماعی

ابزارهای بازاریابی آفلاین


برای بازاریابی آفلاین شما به ابزارهای خاصی نیاز دارید که آن را در اختیار مشتری قرار دهید. به کمک این ابزار کالای خود را در معرض دید مشتری قرار می‌دهید و برای محصول و برند خود تبلیغ می‌کنید. از کارآمدترین ابزارها برای بازاریابی می‌توان استفاده از محصولات چاپی را نام برد. شما علاوه بر محصولات چاپی می‌توانید از ابزارهای دیگری مانند تبلیغات بیلبورد و رسانه‌های اجتماعی نیز کمک بگیرید، اما قطعا تاثیرپذیری آن‌ها کمتر خواهد بود. در ادامه مقاله شما را با مهم‌ترین ابزارهای چاپی برای بازاریابی آفلاین آشنا خواهیم کرد.

کارت ویزیت

کارت ویزیت به‌عنوان یک ابزار موثر معرف شما، برند مورداستفاده و اطلاعات مختصری در مورد کالای تولیدشده توسط شرکت شما خواهد بود.

کاتالوگ

در ساخت کاتالوگ اطلاعات کوتاهی در مورد هدف شرکت و کسب‌وکار در اختیار مخاطبان علاقه‌مند به برند خود قرار می‌دهید. در این روش از هر مزیتی که برند شما را خاص جلوه دهد، سخن گفته می‌شود و درنهایت آن ‌را برای مشتری خود ارسال خواهید کرد.

بروشور

چاپ بروشور نیز یکی از محصولاتی چاپی برای تبلیغات آفلاین است. در این روش اطلاعاتی شامل معرفی شرکت، کاربرد محصول و نحوه استفاده از کالای تولیدی را بر روی یک برگه به شکل کتابچه چاپ کرده و در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهید.

سربرگ

سربرگ به برگه‌های A4 و A5 گفته می‌شود که در نامه‌نگاری اداری از آن استفاده می‌کنند. لوگو چاپ‌شده در قسمت بالای برگه معرف برند و شرکت شما خواهد بود.

پاکت نامه

پاکت نامه تبلیغاتی ازلحاظ شکل ظاهری تفاوتی با سایر پاکت‌ها ندارند، اما در قسمت پشتی آن برند شرکت چاپ می‌شود.

مجله

مجلات تبلیغاتی معمولا برای تبلیغ چند محصول و برند مختلف هم‌زمان در یک جلد استفاده می‌شود. در این مجلات شما می‌توانید با اختصاص یک صفحه آن به محصول خود، کالا را به‌صورت‌ خلاصه معرفی کرده و با درج عکس‌های جذاب مشتری را به سمت برند خود جذب کنید.

تراکت هدایای تبلیغاتی

این روش یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی برای برند شما است. باید با توجه به سازمان و شرکتی که هدایا را برای آن‌ها ارسال‌ می‌کنید، تراکت هدایای تبلیغاتی خود را تهیه کنید. این روش کمک زیادی به شناخته شدن برند و تبلیغات برای آن خواهد کرد.

استیکر

استیکر شامل برچسب‌های چاپی لوکس و فانتزی برای معرفی برند شما است. این برچسب‌ها بر روی شیشه، سنگ و جاهای مختلف قابل‌اجرا خواهند بود.

بنر

بنرها یکی از شیوه‌های بازاریابی آفلاین است که بر روی آن می‌توان آدرس، نام برند، اطلاعات محصول و تصاویری را چاپ کرده و در نقاط مختلف شهر نصب کنید.

 سازه‌های نمایشگاهی

به ابزار و وسایلی که در غرفه‌‌های نمایشگاه برای معرفی برند استفاده می‌شود، سازه‌های نمایشگاهی می‌گویند. از انواع سازه‌‌ها می‌توان به اسپیس فریم، پوستر اسنپ، فوم برد شاسی و… اشاره کرد.

تابلو بک‌لایت

در این تابلوها از نور‌پردازی در قسمت‌های مختلف آن استفاده می‌شود. این تابلو‌ها را می‌توان در سایزها و طرح‌های متنوعی برای تبلیغات در رستوران‌، دفاتر کار، همایش‌ها و… استفاده کرد. تابلو بک لایت توجه مشتری را به مقدار زیادی به خود جلب خواهد کرد.

تابلو فوم برد

شما در این روش اطلاعات و تصاویری که برای تبلیغات خود نیاز دارید، در سایز‌های مختلف چاپ کنید و روی شاسی بچسبانید. این روش یکی از شیوه‌های ماندگار برای تبلیغات شما ‌است؛ زیرا تابلو فوم برد مقاومت و دوام بالایی دارد.

میز شمارگر استند

 این میز به‌عنوان یکی از شیوه‌های بازاریابی آفلاین در غرفه‌های نمایشگاهی است. شما می‌توانید اسم برند خود، همچنین تصاویری را چاپ کرده و بر روی این میز بچسبانید. از تفاوت این میز با میزهای معمولی می‌توان به حمل آسان، قابلیت جابجایی راحت و نصب چاپ بر روی آن اشاره کرد.

پاپ آپ

یکی از سازه‌هایی که در نمایشگاه‌ها وجود دارند. در این شیوه شما می‌توانید تبلیغات خود را بر روی یک صفحه با بیشترین فضا چاپ کرده و بروی سازه نصب کنید.

رول آپ

رول‌آپ نیز یکی از روش‌های تبلیغاتی چاپی است که در نمایشگاه‌ها بیشتر مورداستفاده قرارگرفته و به‌عنوان لوکس‌ترین سازه نمایشگاهی شناخته‌ می‌شود.

استفاده از محصولات چاپی برای معرفی و بهبود کسب‌وکار

این محصولات چاپی ازآنجایی‌که باعث می‌شوند برند شما به‌طور دائم در معرض دید مشتری قرار بگیرد پس نحوه چاپ و طراحی آن باعث جلب‌توجه کاربر به سمت شما خواهد شد. همچنین محصولات چاپی در هرزمانی می‌تواند باعث افزایش اعتبار شما در میان مشتریان شود. در این روش با یک‌بار پرداخت هزینه هرزمانی می‌توانید برند خود را به مشتری معرفی کنید و در بهبود کسب‌وکار خود تلاش کنید. علاوه بر این با تبلیغات چاپی اطمینان پیدا خواهید کرد که برند شما قطعا توسط مشتری بررسی‌شده است.

کلام آخر

برای پیشرفت در هر کسب‌وکار به معرفی و تبلیغ آن نیاز دارید. برای انجام تبلیغات دو روش آنلاین و آفلاین وجود دارد که هرکدام مزیت‌هایی دارند. در بازاریابی آفلاین تنوع برای انجام تبلیغات بیشتر است که یکی از روش‌های آن استفاده از تبلیغات چاپی است. این روش ماندگارترین شیوه برای شناساندن برند خود به مشتری است. در این مقاله سعی کردیم شما را با بازاریابی آفلاین و ابزارهای لازم برای انجام آن آشنا کنیم، امیدواریم با خواندن آن اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.

 

1401/1/15 - 21:9:36

605

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "بازاریابی آفلاین چیست؟ و معرفی ابزارهای آن " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید