چاپ تاتو (تتو) چیست؟

چاپ تاتو یکی از محبوب‌ترین چاپ‌ها در سراسر دنیا است و افراد زیادی دوست دارند بر روی نقاط مختلف بدن خود طرح یا نوشته‌های خاصی را چاپ کنند. معمولاً افراد از طرح‌های که دارای معنی و مفهوم خاصی هستند برای تتو استفاده می‌کنند و آن را برای همیشه روی پوست بدن خود حک می‌کنند. به دلیل محبوب‌شدن تاتو افراد زیادی به این شغل رو آورده‌اند و بعد از دیدن آموزش شروع به انجام تاتو روی بدن افراد می‌کنند. چاپ تتو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و یکی از معروف‌ترین آن‌ها استفاده از کاغذ استنسیل است. افرادی که می‌خواهند طرح‌های پیچیده و بزرگی را روی بدن خود تتو کنند ابتدا این طرح‌ها را روی کاغذ چاپ می‌کنند و سپس به روش‌های مختلف آن را روی بدن خود چاپ می‌کنند. برای انجام تتو باید مراحل مختلفی طی شود و افرادی که قصد تتو کردن روی نواحی از بدن خود را دارند باید این مراحل را به خوبی بدانند و آنها را انجام دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با چاپ تتو و روش‌های انجام آن بیشتر آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این همراه باشید تا اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید.

بیشتر بخوانید: چاپ لاتکس یا لیتکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

روش‌های انجام چاپ تتو

تتو یکی از چاپ‌های محبوب است که افراد زیادی آن را روی نواحی مختلفی از بدن خود انجام می‌دهند. در این روش با استفاده از مواد و ابزارهای مختلف چاپ روی پوست بدن به صورت دائمی و موقتی انجام می‌شود. در روش دائمی تتو از جوهر استفاده می‌شود که به وسیله ابزارهای مناسب و سوزن آن را به داخل پوست تزریق می‌کنند؛ اما در روش موقت آن از انواع برچسب‌های برای ایجاد طرح‌های موقتی روی پوست استفاده می‌شود. علاوه بر این برخی از افراد از موادی مانند حنا، رنگ و.. نیز برای ایجاد طرح‌های زیبا روی پوست استفاده می‌کنند. در کشورهای مانند هند زنان به کمک حنا روی دست و پاهای خود طرح‌های زیبایی را ایجاد می‌کنند. این طرح‌ها دائمی نیستند و بعد از مدتی از روی پوست پاک می‌شوند. همان‌طور که به آن شاره کردیم چاپ تتو به روش‌های مختلفی مانند چاپ کاغذ استنسیل، پرینت طرح مورد نظر، استفاده از اسپری چاپ، طراحی روی پوست و.. انجام می‌شود. در بین این روش‌ها بهترین روش استفاده از کاغذ استنسیل است که در آن به سطح پوست هیچ چگونه آسیبی وارد نمی‌شود. طرح‌های که به کمک این کاغذ روی پوست چاپ می‌شوند بسیار واضح و با کیفیت هستند و زیبایی خاصی دارند.

 

کاغذ چاپ تاتو چیست؟

برای ایجاد و انتقال طرح‌های تتو روی بدن از کاغذهای خاصی استفاده می‌شود که به آن‌ها کاغذ استنسیل گفته می‌شود. ابتدا طرح مورد نظر روی کاغذ استنسیل باید چاپ شود تا در هنگام انتقال طرح روی پوست اشتباهی رخ ندهد. عملکرد این کاغذ شبیه به کاربن است و انتقال طرح با این کاغذ روی پوست بسیار دقیق و راحت است. به کمک کاغذ استنسیل طرح‌ها با جزئیات بهتری چاپ می‌شوند و زیبایی آنها دوچندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا صد چاپ روسری

 

آموزش چاپ روی پوست با کاغذ استنسیل

افرادی که قصد دارند به کمک این کاغذ طرح‌های زیبایی را روی پوست خود ایجاد کنند ابتدا باید محل مورد نظر را اصلاح کنند. سپس باید از طرح موردنظر یک پرینت گرفته شود و آن را روی کاغذ استنسیل منتقل کنند. در مرحله بعد باید خطوط و سایه‌های طرح مورد نظر با خودکار یا مداد روی کاغذ کشیده شوند. سپس باید سطح پوست به خوبی با محلول تمیز کنند پاک شود. بعد از این مرحله باید سطح پوست با محلول چاپی پوشیده شود و در آخر طرح مورد نظر که روی کاغذ استنسیل کشیده شده است روی پوست قرار گیرد. برای اینکه طرح به خوبی چاپ شود باید تمامی نقاط طرح به خوبی فشار داده شود.

 

چاپ تاتو یکی از محبوب‌ترین چاپ‌ها در سراسر دنیا است

 

الکتروم استنسیل چیست؟

یکی دیگر از موادی که برای انتقال طرح روی پوست نیاز است محلول انتقال‌دهنده است. الکتروم یک محلول انتقال‌دهنده بسیار قوی و مناسب است که از آن برای انتقال طرح مورد نظر روی پوست استفاده می‌شود. این محلول دوام و ماندگاری خوبی دارد و از پاک‌شدن طرح در حین انجام تتو جلوگیری می‌کند. به همین دلیل بسیاری از تتو کارها برای انتقال طرح‌های پیچیده از این محلول استفاده می‌کنند. این مایع برای پوست بدن اصلاً مضر نیست و باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود. قبل از استفاده از این ماده باید پوست قسمتی که قرار است تتو روی آن انجام شود با شوینده مناسب شسته شده و خوب خشک شود.

 

طرح مورد نظر برای انجام تتو

طرح‌های بسیار متنوعی برای تتو وجود دارند و به طور کلی می‌توان گفت که افراد هر طرح و شکلی را می‌توانند روی بدن خود تتو کنند و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. این طرح‌ها به دو صورت رنگی و سیاه قابل چاپ روی بدن هستند. بسیاری از طرح‌ها به صورت موقت و برخی دیگر به صورت دائمی روی پوست چاپ می‌شوند. برخی از افراد به دلیل شیمیایی بودن جوهرها از طرح‌های موقت استفاده می‌کنند که در داخل پوست نفوذ نمی‌کنند. انتخاب طرح تاتو بستگی به سلیقه و نظر افراد دارد. با این وجود بیشتر افراد معمولاً طرح‌های را انتخاب می‌کنند که نماد و معنی خاصی دارند. طرح‌های که نماد و معنی خاصی دارند محبوبیت بیشتری دارند. از جمله طرح‌های نمادین می‌توان به شبدر، پروانه، قلب، حروف انگلیسی، پرنده و.. اشاره کرد. این طرح‌ها بیشتر در قسمت‌های مانند بازو، مچ دست، مچ پا، پشت، کمر، ترقوه، ساعد و.. تتو می‌شوند.

 

فرق تاتو موقت و دائمی چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم تتو ها به دو صورت موقت و دائمی انجام می‌شوند. تتو های دائمی از طریق تزریق جوهر به پوست انجام می‌شوند این تتو ها هیچ پاک نمی‌شوند و از بین نمی‌روند. گاهی اوقات به دلیل مراقبت نکردن از پوست این تتو ها ممکن است کم‌رنگ شوند؛ ولی به خودی خود پاک نمی‌شوند. بسیاری از افراد به دلیل درد و سایر عوارضی که تتو دائمی دارد تتو موقت را انتخاب می‌کنند. تتوهای موقت عمر زیادی ندارند و بسته به نوع آن‌ها ممکن است چند روز یا چند ماه دوام داشته باشند. تتوهای موقت معمولاً با موادی مانند حنا، برچسب، اسپری‌های خال‌کوبی و.. ایجاد می‌شوند. عمر هر کدام از این مواد متفاوت است. در بین این مواد عمر طرح‌های ایجاد شده با حنا از همه مواد بیشتر است و معمولاً تا یک ماه ماندگاری دارند. طرح‌های موقت به صورت موضعی روی پوست چاپ می‌شوند و به پوست نفوذ نمی‌کنند. تتو های موقت حساسیت و درد ندارند و برای همه افراد در هر سنی مناسب هستند. لازم به ذکر است که هزینه تتوهای دائمی بسیار بیشتر از تتوهای موقت است. به همین دلیل استفاده از تتوهای موقت بسیار رایج هستند و افراد زیادی از آنها استفاده می‌کنند. برخی از تتوهای موقت نیز موجود دارند که به پوست تزریق می‌شوند؛ اما بعد از مدتی جذب پوست شده و از بین می‌روند. ماندگاری این نوع تتوها نیز بالا است؛ ولی به صورت دائمی نیستند.

 

قیمت دستگاه چاپ استنسیل تاتو

برای چاپ طرح‌های مورد نظر روی کاغذ استنسیل به دستگاه‌های چاپ مخصوصی نیاز است. این دستگاه‌ها معمولاً به صورت حرارتی عمل می‌کنند و طرح مورد نظر را روی کاغذ استنسیل منتقل می‌کنند. این دستگاه‌ها به صورت یک دستگاه کپی عمل می‌کنند و قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. معمولاً در کلینیک‌ها یا مکان‌های که تتو انجام می‌دهند از دستگاه استفاده می‌کنند.

 

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که تتو به چاپ‌های گفته می‌شود که روی پوست بدن انجام می‌شود. افراد زیادی به چاپ طرح‌های که نماد و معنی خاصی دارند روی پوست خود علاقه دارند. تتو ها به صورت دائمی و موقت قابل انجام هستند. تتوهای موقت به دلیل عدم ایجاد حساسیت و درد از محبوبیت بیشتری برخوردارند و همه افراد در هر سنی می‌توانند آن را انجام دهند. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

1401/11/6 - 13:21:7

6133

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "چاپ تاتو (تتو) چیست؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید