معرفی انواع بروشور

بروشورها نیز مانند تراکت و کاتالوگ‌ها جزو ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند هستند. طراحی و چاپ بروشور باعث افزایش تأثیر گذاری آن بر روی مخاطبان و افزایش مشتری‌های یک کسب و کار می‌شود. معمولاً بروشورها کاغذهای چندلتی هستند که شامل محتواهای مختلفی هستند. هر کسب و کار بزرگ و کوچکی می‌تواند از این ابزار تبلیغاتی برای پیشرفت خود و افزایش فروش خدمات یا محصولات استفاده کند. این بزار تبلیغاتی با توجه به محتوای که در داخل آن چاپ می‌شود کاربردهای خاصی دارند. هر نوع بروشور برای کاربرد خاصی طراحی و چاپ می‌شود. به همین دلیل بروشورها در طرح و اندازه‌های متنوعی طراحی و چاپ می‌شود. برای تأثیر گذاری بروشور بهتر است آن را در اندازه‌های استاندارد چاپ کنند. از بروشورها برای مقاصد مختلفی مانند معرفی محصولات یا خدمات، بازاریابی، اطلاع رسانی، آموزش استفاده از محصول و.. استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با این ابزار قدرتمند آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

بروشور چیست؟

بروشورها جزو ابزارهای تبلیغاتی هستند که شرکت‌ها برندها برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان از آنها استفاده می‌کنند. معمولاً بروشورها را به صورت چند لتی طراحی و چاپ می‌کنند؛ اما امروزه شاهد چاپ آنها در چند صفحه نیز هستیم. برای اتصال صفحات در بروشورهای چند صفحه‌ای از منگنه استفاده می‌شود. از این ابزار بیشتر برای معرفی شرکت‌ها و برندها استفاده می‌شود. به همین دلیل در بازاریابی و برندینگ بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مزیت‌های خوب آنها ارزان و مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها است. با این ویژگی تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. کاربرد بروشورها بسیار متنوع است و از آنها علاوه بر بازاریابی و تبلیغاتی برای کارهای دیگر نیز استفاده می‌شود.

 

انواع بروشورها کدام‌اند؟

بروشورها با توجه به تعداد صفحات و لت‌های که دارند در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند. هر کدام از آنها برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل شناخت آنها برای افرادی که قصد چاپ و طراحی بروشور را دارند ضروری است. از جمله بروشورهای پرطرف‌دار و پرکاربرد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

بروشورهای تک برگ

از انواع بروشورهای معروف و پرکاربرد می‌توانیم به نوع تک برگ آن اشاره کنیم. در این نوع همان‌طور که از اسمش پیدا است بروشورها را روی یک صفحه تک برگ چاپ می‌کنند. از مزیت‌های خوب این نوع می‌توانیم به قیمت ارزان‌بودن و طراحی راحت آن‌ها اشاره کنیم. با چاپ آنها بر روی کاغذهای ضخیم و باکیفیت می‌توان زیبایی و جذابیت آنها را افزایش داد. معمولاً برای معرفی شرکت‌ها یا برندها از این نوع استفاده می‌شود.

بروشورهای چند لتی

از دیگر بروشورهای پرکاربرد می‌توانیم به نوع چند لتی آنها اشاره کنیم. در این نوع بروشور صفحات روی‌هم تا می‌شوند و در آخر به صورت مجموعه‌ای از صفحات روی‌هم قرار می‌گیرند. این نوع از بروشور شامل چند قسمت است که عبارت است از: روی جلد، پشت جلد و صفحات داخلی. از این نوع برای کاربردهای مختلفی مانند منوی رستوران‌ها، معرفی محصولات و خدمات یک شرکت، بازاریابی، اطلاع رسانی و آموزش استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت تراکت و بروشور چیست؟

 

بروشورها جزو ابزارهای تبلیغاتی هستند که شرکت‌ها برندها برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان از آنها استفاده می‌کنند

 

مفتولی و فرمی

نوعی دیگری از بروشورها به صورت مفتولی و فرمی طراحی و چاپ می‌شوند. این نوع مانند کتاب یا کاتالوگ است و از تعداد صفحات بیشتری نسبت به انواع دیگر تشکیل شده است. صفحات این نوع در نقطه عطف با استفاده از منگنه، چسب یا فنر به هم متصل می‌شوند. بروشورهای مفتولی بیشتر برای کاربردهای مانند معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت به کار می‌روند. در اغلب موارد از آنها به‌عنوان دفترچه راهنما نیز استفاده می‌شود

پمفلت

پمفلت‌ها نیز از انواع بروشورها هستند و لی کاربرد آنها متفاوت است. این نوع از بروشور برای تبلیغات به کار نمی‌روند و بیشتر برای بیان موضوع خاصی به کار می‌روند. برای چاپ آنها از کاغذهای با ضخامت و وزن کم استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد آنها استفاده به عنوان دفترچه راهنمایی محصولات است.

بروشور لیفت

این نوع بروشورها به صورت تک برگ چاپ می‌شوند و از آنها برای معرفی و راهنمای استفاده از یک محصول استفاده می‌شود.

 

کاربرد انواع بروشور

انواع بروشور از لحاظ کاربرد تفاوت‌های زیادی باهم دارند. اصولاً از این ابزار برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود. بسته به نوع کاربرد اندازه و طرح آنها نیز متفاوت خواهد بود. از جمله کاربردهای خوب بروشورها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

استفاده از بروشور به عنوان منوی رستوران و کافی‌شاپ

بروشورها بهترین گزینه برای طراحی و چاپ منوی یک رستوران هستند. برای این منظور روی آنها عکس، قیمت و سایر مشخصات غذاها نوشته می‌شود. با استفاده از یک منوی خوب مشتریان راحت‌تر می‌توانند غذای موردعلاقه خود را انتخاب کنند. معمولاً روی منو ها در کنار اسم و مشخصات غذاها نام یا لوگوی رستوران یا کافی‌شاپ نیز چاپ می‌شود. برای دوام و ماندگاری و همچنین زیبایی منوها معمولاً روی آن را با لایه از لمینت می‌پوشانند. همچنین برای افزایش زیبایی و جذابیت منو ها از کاغذ کلاسور استفاده می‌شود. برای چاپ منوها از انواع بروشور می‌توان استفاده کرد. اما رایج‌ترین نوع آنها به صورت تک برگ است.

 

معرفی محصولات یا خدمات

بیشترین کاربرد بروشورها در زمینه تبلیغات یا بازاریابی است. معمولاً شرکت‌ها برای معرفی خدمات یا محصولات خود از انواع بروشورها استفاده می‌کنند. استفاده از بروشورها به انواع یک ابزار تبلیغاتی می‌تواند تأثیر زیادی بر روی مخاطبان یک کسب و کار داشته باشد. به همین دلیل بروشورها جزو ابزارهای قدرتمند در تبلیغات هستند. همچنین به دلیل ارزان‌بودن قیمت آنها همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

استفاده از بروشور برای چاپ نقشه

برای چاپ نقشه‌ها معمولاً از بروشورها استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که می‌توان آنها را به راحتی تا کرد فضای کمی را در داخل کیف اشغال می‌کنند و حمل و جابه‌جایی آنها آسان است. از طرفی استفاده از آنها برای افراد نیز راحت‌تر و بدون دردسر تر است.

استفاده از بروشور برای چاپ رزومه

یکی از روش‌های متداول برای ارسال رزومه استفاده از بروشور است. با این کار افراد فضای زیادی برای معرفی مهارت‌ها و تحصیلات خود دارند. همچنین آنها می‌توانند برای چاپ رزومه خود از طرح‌های خلاقانه استفاده کنند و به این صورت رزومه خود را تأثیرگذارتر کنند.

استفاده از بروشور به عنوان دفترچه راهنما

بسیاری از شرکت‌ها تولید کنند برای آموزش نحوه استفاده از محصولات خود از بروشورها به عنوان دفترچه راهنما استفاده می‌کنند. در این بروشورها معمولاً اطلاعات درست و دقیقی در مورد محصول و همچنین نحوه کار آن نوشته می‌شود. دفترچه‌های راهنما در ابعاد و اندازه‌های مختلفی هستند. به همین دلیل بسته به میزان محتوای که قرار است در داخل آنها نوشته شود اندازه و شکل آنها نیز متفاوت است.

 

یکی از روش‌های متداول برای ارسال رزومه استفاده از بروشور است.

 

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که بروشورها ابزارهای تبلیغاتی قدرتمندی هستند که از آنها برای کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شود. برای استفاده بیشتر و بهتر آنها را در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌کنند. از جمله انواع بروشورهای پرکاربرد می‌توانیم به مواردی همچون بروشورهای تک برگ، چند لتی، فنری و.. اشاره کنیم. از جمله کاربردهای خوب این ابزار می‌توانیم به مواردی مانند چاپ منو، چاپ رزومه، معرفی محصولات و خدمات، استفاده به عنوان دفترچه راهنما و.. اشاره کنیم. در این مقاله انواع بروشورها و کاربرد آنها را بررسی کردیم. اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظری داشتید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

1402/1/6 - 21:8:14

1199

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "معرفی انواع بروشور " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید