بروشور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در دنیای امروزه تمامی مشاغل برای فروش بیشتر و جذب مخاطب به تبلیغات و بازاریابی نیاز دارند. روش‌های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که از آن می‌توان به تهیه بروشور، کارت ویزیت، تبلیغات چریکی، هدیه‌های تبلیغاتی و موارد دیگری اشاره کرد.

بروشور نوعی بازاریابی چاپی است که تاثیرات زیادی برای جذب مخاطب به سمت محصول و کالای موردنظر دارد؛ اما برای تاثیرگذاری بیشتر این روش تبلیغاتی باید به نکاتی مانند طراحی بروشور توجه کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با بروشور و کاربردهای آن آشنا کنیم، پس ادامه آن را از دست ندهید.

بروشور تبلیغاتی حرفه ای

بروشور یکی از روش‌های بازاریابی برای معرفی و در معرض دید مخاطب قرار دادن یک کالا است. بروشور که به نام کالا نما نیز شناخته می‌شود، به‌صورت برگه‌ای چند لتی یا به شکل یک کتابچه‌ طراحی می‌شود. از بروشور برای معرفی محصول یا تبلیغ مشاغل استفاده می‌شود که در آن ویژگی‌های کالای موردنظر به‌صورت جامع در کمترین زمان و فضای ممکن توضیح داده می‌شود.

همچنین می‌توان برای توضیح بهتر کالا، از تصاویر مرتبط با موضوع درج‌شده در بروشور نیز استفاده کرد. بروشور ازآنجایی‌که تهیه آن به هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی نیاز دارد؛ بنابراین اغلب موردتوجه صاحبان مشاغل قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید برای معرفی کالای و شغل خود از بروشور استفاده کنید، باید آن را در تیراژهای بالا سفارش دهید که در دسترس افراد زیادی قرار بگیرد.

انواع بروشور 

همان‌گونه که گفته شد بروشور در انواع و شکل‌های مختلفی طراحی می‌شود. بهتر است نوعی از بروشور را انتخاب کنید، که مخاطب به‌راحتی و در مدت‌زمان کوتاهی بتواند مطالب درج‌شده در آن را مطالعه کند. از انواع مختلف بروشور می‌توان به بروشور تک‌برگی، دو لتی و کتابچه‌ای اشاره کرد. در ادامه هرکدام از این انواع بروشورها ر ا برای شما معرفی خواهیم کرد.

بروشور تک‌برگی

بروشورهای تک‌برگی یکی از انواع بروشورها است، که همان‌گونه از نام آن پیداست، در یک برگه به‌صورت یکرو یا دو رو طراحی می‌شوند. این بروشورها را می‌توان در سایزهای مختلف تهیه کرد. بروشورهای تک‌برگی پرطرفدارترین نوع بروشور است.

بروشور دو لتی

بروشورهای دو لتی از دو صفحه تشکیل می‌شوند. هرکدام از لت‌ها به کمک یک تا در صفحه شکل می‌گیرد. معمولا از بروشورهای دو لتی به‌ دلایل مختلفی برای تبلیغات کسب‌وکارها استفاده می‌کنند. از این دلایل می‌توان به خواندن راحت‎تر مطالب، زمان‌گیر نبودن مطالعه آن، قابلیت حمل راحت و موارد دیگری اشاره کرد.

بروشور کتابی

این نوع بروشور که به‌صورت یک کتاب کوچک یا کتابچه طراحی و تولیدشده از صفحات زیادی تشکیل می‌شوند. در این نوع بروشور برای اتصال صفحات مختلف آن از چسب گرم یا منگنه استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید کالای موردنظر خود را با بیشترین جزئیات ممکن برای مخاطب توضیح دهید، حتما از بروشور کتابی استفاده کنید. از مزیت‌های دیگر بروشور کتابی می‌توان به تنوع بالای تصاویر آن اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت تراکت و بروشور چیست؟

 

تفاوت پمفلت و بروشور چیست؟

شاید تنها شباهت بروشور و پمفلت را یکسان بودن ظاهر آن‌ها دانست؛ اما ازلحاظ کاربرد تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. معمولا هدف از طراحی و تولید بروشور تبلیغ یک مجموعه و کالاهای تولیدشده آن است؛ اما پمفلت باهدف ارائه مطالب آموزشی در مورد یک موضوع موردنظر ارائه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت هدف از تهیه پمفلت اطلاع‌رسانی و آموزش یک مطلب است. در تهیه یک پمفلت از تصاویر و مطالب مختلف بر اساس برنامه و سازمان‌دهی شده استفاده می‌شود تا بتواند پیام موردنظر را به‌درستی ارائه کند.

کاربردهای بروشور

علاوه بر کاربردهایی که تاکنون برای بروشور برشمردیم، یک بروشور می‌تواند استفاده‌های دیگری نیز داشته باشد. از این کاربردها می‌توان به معرفی محصول، معرفی شرکت، منو، راهنمای گردشگری و... اشاره کرد. در ادامه این موارد را برای شما بیان خواهیم کرد.

استفاده از بروشور برای معرفی کالا

یکی از رایج‌ترین کاربردهای بروشور برای معرفی یک کالا یا محصول است. درصورتی‌که یک کالا خریداری کنید و طرز استفاده از آن را بلد نباشید، همچنین هیچ بروشوری همراه آن نباشد در این صورت اعتماد شما نسبت به آن کالا از دست خواهد رفت.

استفاده از بروشور برای معرفی شرکت

اگر در یک سمینار شرکت کرده باشید، حتما با این کاربرد بروشور آشنایی دارید. این نوع بروشور که بیشتر برای تبلیغات یک شرکت بوده شامل اطلاعات مختلفی مانند رزومه شرکت است. ازآنجایی‌که این نوع بروشور باید بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد؛ بنابراین تصاویر به‌کاررفته در آن باید هدفمند طراحی شود.

 استفاده از بروشور به‌عنوان منو

این نوع از بروشور را قطعا در رستوران‌ها، کافی‌شاپ و... دیده‌اید. در این صورت منو به‌عنوان یک بروشور چاپ‌شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. معمولا رستوران‌هایی که خدمات آن به‌صورت بیرون بر است، از این نوع بروشور استفاده می‌کنند.

بروشور و راهنمای گردشگری

درجاهای دیدنی و گردشگری از این نوع بروشور استفاده می‌شود. بروشوری که به‌عنوان راهنمای گردشگری تولیدشده، معمولا حاوی اطلاعاتی از جاهای دیدنی و جذاب شهر موردنظر است. همچنین در این نوع بروشور می‌توان اطلاعاتی دیگر در مورد شهر مانند رستوران، هتل و... نیز مشاهده کرد.

مزایای یک بروشور

استفاده از بروشور به‌عنوان یک وسیله تبلیغاتی مزایای زیادی دارد که وجود این مزیت‌ها سبب شده که افراد و صاحبان مشاغل از آن برای توسعه و پیشرفت کسب‌وکار خود استفاده کنند. در ادامه برخی از این مزیت‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • توزیع و حمل بروشور برای افراد مختلف آسان است.
  • استفاده از بروشور یک روش تبلیغاتی مناسب و کم‌هزینه است. شما با توجه به بودجه موردنظر خود می‌توانید در نحوه طراحی و تولید آن تغییراتی را ایجاد کنید.
  • مخاطبان با خواندن بروشور اعتماد بیشتری نسبت به کالای شما خواهند داشت و این امر سبب می‌شود هنگام خرید کالای تولیدی شما را در اولویت قرار دهند.
  • با استفاده از بروشور می‌توانید اطلاعات کاملی را در کمترین فضای بیان کنید.
  • بروشور می‌تواند یک عامل مهم در پیشرفت کسب‌وکار شما باشد و نظر مخاطب را به سمت محصول خود جذب کنید.

طراحی بروشور تبلیغاتی حرفه ای

نحوه طراحی بروشور می‌تواند تاثیر زیادی بر مخاطب و جذب آن به سمت کالای شما داشته باشد. اگر یک بروشور به‌خوبی طراحی شود، جایگاه ویژه‌ و خاصی را در بین مخاطبان برای خود کسب می‌کند. برای طراحی یک بروشور می‌توان از نرم‌افزارهای مختلفی استفاده کرد.

طراحی بروشور به کمک نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، ایلیستریتور، ایندیزاین و کورل بسیار مهیج و جذاب است. همچنین چاپ آن به دو صورت  چاپ افست و چاپ بروشور انجام می‌شود. بهتر است که سایز بروشور را متناسب با اطلاعات درج‌شده در آن تنظیم کنید.

کلام آخر

یکی از روش‌های تبلیغاتی چاپی، استفاده از بروشور است. بروشور در انواع مختلف و با اهداف گوناگونی تهیه می‌شود. شما با توجه به اطلاعاتی که قصد دارید در آن چاپ کنید، می‌توانید یکی از انواع بروشور را سفارش دهید. استفاده از بروشور برای تبلیغ کسب‌وکارها مزیت فراوانی دارد که وجود این مزایا آن را بیشتر از روش‌های دیگر موردتوجه مخاطبان قرار می‌دهد. در این مقاله شما را با بروشور و کاربردهای آن آشنا کردیم، امیدواریم اطلاعات کافی را با خواندن آن کسب کرده باشید.

1401/1/23 - 19:2:1

3764

ثبت دیدگاه

نظر شما درباره "بروشور چیست و چه کاربردهایی دارد؟ " چیست؟



نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید